культуре). — Чжэсюэ яньцзю, 1988, № 1.
Цин Ситай. Даоцзяо вэньхуа синь тань (Новое рассмотрение даосской, культуры). Чэнду, 1988.
Цукамото Дзэнрю, 1961—Цукамото Дзэнрю. Гисё Сэки-Ро си-но кэнкю (Исследование главы “Ши-Лао чжи” из “Вэй шу”). Киото, 1961.
Чжоу Шии, Пань Циман, 1981 — Чжоу Шии, Пань Циман. “Чжоу и цань тун ци” синь тань (Новое исследование “Чжоу и цань тун ци”). Чанша, 1982.
Чжунго дао цзяо ши ти ган. — Чжунго дао цзяо сэхуэй яньцзюши: (Проект “Истории даосизма в Китае”. Исследовательское бюро “Ассоциации последователей даосизма КНР”) — Чжунго чжэсюэ ши яньцзю, 1983, № 1.
Чэн У, 1974 — Чэн У. Хань чу Xyati-Лао сысян хэ фацзя лусянь. Ду Чанша Мавандуй саньхао му чуту чжацзи (Идеи школы Хан-Лао в начале династии Хань и легистская линия. Читая тексты на шелке из трех захоронений в Чанша-Мавандуй). — Вэнь у, 1974, № 10.
Чэнь Бин, 1988 — Чэнь Бин. Дао цзяо чжи “дао” (Категория “дао”:в даосской религии). — Чжэсюе яньцзю, 1988, № 1.
Чэнь Гофу, 1962 — Чэнь Гофу. Дао цзан юань лю као (Исследование происхождения Дао цзана), т. 1–2. Пекин, 1962.
Чэнь Шоуши, 1979 — Чэнь Шоуши. Цао Цао юй тянь ши дао (Цао Цао и “Путь Небесных наставников”). — Чжунго ши яньцзю, 1979, № 3.
Чэнь Юань, 1962 — Чэнь Юань. Нань Сун чу Хэбэй синь даоцзяо као (Исследование новых школ даосизма в Хэбэе в начале Южной Сун). Пекин, 1962.
Юй Инши, 1986 — Юй Инши. Чжунго гудай сыхоу шицзегуань ды янь-
•бянь (Изменения взглядов на загробный мир в древнем Китае). — Яньюань
лунь сюэцзи. Пекин, 1986. —
Янь Бэймин, 1982 — Янь Бэймин. Лунь фо цзяо чжэсюе цзай сысян шишанды тяочжань (О месте буддийской философии в истории идеологической борьбы). — Чжэсюе яньцзю, 1982.
На западноевропейских языках
Андерсен П., 1980 —Andersen P. The Method of Holding the Three
Ones. A Taoist Manual of Meditation of the Fourth Century A. D. — Studies
on Asian Topics, No. 1. London, 1980.
Берлинг Дж., 1980 — Berling J. The Syncretic Religion of Lin Chao-en. N. Y., 1980.
Бенедикт П., 1942 — Benedict P. Thai, Kadai and Indonesian. — «American Anthropologist», vol. 44, 1942, No. 4.
Бингэм У., 1941—Bingham W. The Founding of the T’ang Dinasty. Baltimore, 1941.
Бодце Д., 1942 —Bodde D. The New Identification of Lao Tzu Proposed by Professor Dubs. — Journal of American Oriental Society, 1942, vol. 62, INo. 1.
Бодде Д., 1944 — Bodde D. Further Remarks on the Identification of Lao tzu. A Last Reply to Professor Dubs. — Journal of American Oriental Society, 1944, vol. 64, No. 1.
Болтц У. Дж., 1982 —Boltz W. G. The Religious Significance of the «Hsiang Erh» Lao-tzu in the Light of the Ma-Wang-Tui Silk Manuscripts. — Bulletin of the School of Oriental and African Studies. University of London, vol. 45, pt. 1, 1982.
Болтц Дж. M., 1987— Boltz J. M. A Survey of Taoist Literature. Tenth to Seventeenth Centuries. — China Research Monograph, vol. 32. Berkley, Calif., 1987.
Вигер Л., 1911—Wieger L. Le Taoisme. T. I. Hien-hien, 1911.
Вигер Л., 1927—Vieger L. A History of Religious Beliefs and Philosophical Opinions in China from the Beginning to the Present Time, Hsien-hsien, 1927.
Вильгельм P., 1923 — Wilhelm R. The Secret of the Golden Flower with; preface by С. C. Jung, London, 1923.
Грэм Э., 1960 —Graham A. C. The Book of Lieh-Tzu. London, 1960.
Грэм Э., 1961—Graham A. C. The Date and Composition of Liehtzyy. — Asia Major, vol. 8, No. 2, 1961.
Грэм Э., 1979 — Graham A. C. How much of «Chuang-tzu» did Chuang-tzu Write? — .Journal of the American Academy of Religion. Thematic Issue, vol. 47, 1979.
Дабс Г.; 1942— Dubs H. H. The Interpretation of Lao Dz. A Reply to-Professor Bodde. — Journal of American Oriental Society, 1942, vol. 62, No. 4.
Дэвис Т. Л., Чжао Юньцун, 1939 — Davis Т. L., Chao Yim-tsung. Chang Po-tuan of T’ien-T’ai, his Wu Chen P’ien, Essay on the Understandig of Truth. A Contribution to the Study of Chinese Alchemy. — Proceedings of the American Academy of Arts and Sciences, vol. 73. Boston, 1939, No. 5.
Жерне Ж., 1956 — Gernet J. Les aspects economiques du bouddhisme dans la societe chinoise du V-е au X-е siecle. Saigon, 1956.
Жирардо H. Ж., 1972 —Girardot N. J. Part of the Way: Four Studies on Taoism:(essey review)—History of Religions, 1972, No. 3.
Жирардо H. Ж-, 1976 — Girardot N. J. The Problem of Creation Mythology in the Study of Chinese Religion. — History of Religions, vol. 15, 1976„No. 4.
Жирардо H. Ж-, 1978 —Girardot N. J. Chaotic Order and Benevolent «Disorder» in the «Chuang-tzu». — Philosophy East and West, vol. 28, 1978„No. 3.
Жирардо H. Ж., 1983, I — Girardot N. J. «Let’s get Physical», the Way of Liturgical Taoism. — History of Religions, 1983, vol. 23, No. 2.
Жирардо H. Ж-, 1983, II — Girardot N. J. Myth and Meaning in Early-Taoism:.the Theme of Chaos (hun-tun). Berkley, 1983.
Зайдель А. К-, 1969 — Seidel A. K. Le divinisation de Lao tseu dans, taoisme des Han. — Publications de 1’Ecole Franchise d’Extreme Orient, vol. 71, Paris, 1969.
Зайдель A. K., 1969/1970 —Seidel A. K. The Image of the Perfect Ruler in Early Taoist Messianism. Lao-tzu and Li Hung. — History of Religions, 1969/1970^ vol. 9, No. 2–3.
Зайдель A. K., 1970 —Seidel A. K. A Taoist Immortal of the Ming Di-nasty: Chang San-feng. — Self and Society in Ming Thought. N. Y. and London, 1970.
Зайдель A. K., 1979 — Seidel A. K. Le Fils du Ciel et le Maitre Celeste: note a propos des «Registres». — Transactions of the International Conference-of Orientalists in Japan, No. 24, Tokyo, 1979.
Исикава Такаси, 1984 — Ishikawa Takashi. The Misteries of the Ancient Japanese Religions. — The East, 1984, vol. 20, No. 6.
Идзуцу Тосихико, 1967 — Izutsu Toshihiko. A Comparative Study of the-Key Philosophical Consepts in Sufism and Taoism. — Ibn’Arabi and Lao-tzu and Chuang-tzu, vol. 2.— «Studies in Humanities and Social Relations», vol. 10. Tokyo, 1967.
Идзуцу Тосихико, 1976 — Izutsu Toshihiko. Mythopoeic «Ego» in Shamanism and Taoism. — Sophia Perennis. The Bulletin of the Imperial Iranian Academy of Philosophy, 1976, vol. 2, No. 2.
йонас Т., 1958 —Jonas H. The Gnostic Religion. The Message of the.Alien God and the Beginnings of Christanity. Boston, 1958.
Ионас Т., 1967 — Jonas H. Delimitation of the Gnostic Phenomenon — Typological and Historical. — Origin! dello Gnosticismo. Leiden, 1967.
Кальтенмарк M., 1948 — Kaltenmark M. Le Dompteur des flots. — Han-hiue (Peking), vol. 3, 1948.
Кальтенмарк M., 1960 — Kaltenmark M. Ling-pao: Note sur un terme de laoisme religieux. — Melanges publics par 1’Institut des Hautes Etudes Chi-noises, t 2. Paris, 1960.
Кальтенмарк M., 1979 — Kaltenmark M. The Ideology of the T’ai-p’ing ching. — Facets of Taoism. New Haven and London, 1979.
Кандель Б., 1980 — Kandel В. A visit to the China Taoist association. — Society for the Study of Chinese Religions Bulletin, 1980, No. 8.
Карлгрен Б., 1946 — Kaflgren В. Legends and Cults in Ancient China. — Bulletin of the Museum of Far Eastern Antiquities (Stockholm), 1946, N 18.
Китли Д. H., 1978 — Keightley D. N. The Religious Commitment: Shang Theology and the Genesis of Chinese Political Culture. — History of Religions, 1978, vol. 17, No. 3–4.
Кимура Эйити, 1974 — Kimura Eiichi. Taoism and Chinese Thought, — Acta Asiatica (Bulletin of the Institute of Eastern Culture), vol. 27, 1974.
Кирклэнд Дж. Р., 1984 — Kirkland J. R. Chang Kao — Noteworthy T’ang Taoist? — T’an Studies, 1984, No. 2.
Кирклэнд Дж. Р., 1986 — Kirkland J. R. The Last Taoist Grand Master of the T’ang Imperial Court: Li Han-kuang and T’ang Hsuanstung. — T’ang Studies, 1986, No. 4.
Конзе Э., 1967 — Conze E. Buddhism and Gnosis. — Origini dello Gnosti-cismo. Leiden, 1967.
Крил Г., 1929 —Creel H. G. Sinism. A Study of the Evolution of the Chinese World-view. London, 1929.
Крил Г., 1937 —Creel H. G. The Birth of China. N. Y., 1937.
Крил Г., 1970 — Creel H. G. What is Taoism? and other Studies in Chinese Cultural History. Chicago, 1970.
Кролл П., 1986 —Kroll P. W. Spreading Open the Barrier of Heaven. — .Asiatische Studien (Etudes Asiatiques), vol. 40, 1986, No. 1.
Кубо Норитада, 1968 — Kubo Noritada. Prolegomena on the Study of the Controversies between Buddhists and Taoists in the Yuan Period. — Memoirs of the Research Department of the Toyo Bunko (the Oriental Library), No. 26, Tokyo, 1968.
— Кубо Норитада, 1974 — Kubo Noritada. Taoist Belief in Okinawa — With Special Emphasis on the Kitchen God Belief. — Acta Asiatica. Bulletin of the Institute of Eastern Culture, vol. 27, 1974.
Лэй У., 1976 —Lai W. W. Toward a Periodization of the Taoist Religion. — History of Religions, vol. 16, 1976, No. 1.
Легг Дж., 1881 — Legg J. The Religions of China. N. Y., 1881.
Лннк A., 1969/1970 — Link A. E. The Taoist Antecedents of Tao-an’s Prajna Ontology. — History of Religions, vol. 9, 1969/1970, No. 2–3.
Лю Цуньянь, 1970 — Liu Ts’un-yan. Taoist Self-Cultivation in Ming; Thought. — Self and Society in Ming Thought, N. Y., Londbn, 1970.
Мэджор Дж. С., 1978 — Major J. S. Research Priorities in the Study of Ch’u Religion. — History of Religions, vol. 17, 1978, No. 3–4.
Macaxapy Одзаки, 1981—Masaharu Ozaki. The Taoist Priesthood: from; Tsai-chia to Ch’u-chia. — Religion and the Family in East Asia. — Senri Ethnological Studies, No. 11, Osaka, 1981.
Macnepo A., 1937 — Maspero H. Les prosedes de nourrir le principe vital dans la religion taoiste ancienne. — Journal Asiatique, vol. 228, 1937.
Macnepo A., 1950 — Maspero H. Le taoisme. — Melanges Posthumes sur les religion et 1’histoire de la Chine. Paris, 1950.
Macnepo A., 1971—Maspero H. Le taoisme et les religions chinoises. Paris, 1971.
Мэтер Р. Б„1969/1970 — Mather R. B. The Controversy over Conformity and Naturalness during the Six Dinasties. — History of Religions, 1969/1970, vol. 9, № 2–3.
Мэтер Р. Б., 1979— Mather R. B. K’ou Ch’ien-chih and the Taoist. Theocracy at the Northern Wei Court, 423–451.— Facets of Taoism. New Haven and London, 1979.-
Мендельсон Э. M., 1967 — Mendelson E. M. Some Notes on a Sociological Approach to Gnosticism. — El Origini deilo Gnosticismo. Leiden, 1967.
Миякава Хисаюки, 1974 — Miyakawa Hisayuki. Legate Kao P’ien and Taoist Magician Lu Yung-chih in the Time of Huang Ch’ao’s Rebellion. — Acta Asiatica. Bulletin of the Institute of Eastern Culture, vol. 27, 1974.
Миякава Хисаюки, 1979 — Miyakawa Hisayuku. Local