Скачать:PDFTXT
С людьми древлего благочестия

яже о Нем дух святыи усты пророк изрече. И подъя ю Исус от земли пречистыма своима рукама, и держаше. Услышавже таковыи плач и рыдание велие пречистыя Богородицы, жéны мироносицы, яже всегда с нею не отходно пребываху; скоро к ней приидоша, и взяша ю под руце и держаще ю глаголаху: о госпоже Марие мати о господня, что тако вопиеши; чесо ради сицевыми гласы вельми плачеши; Она же рече к ним: о жéны, аще бысте ведали сицевыи великии плач мой, и велие рыдание, и вы бы и сами плакали, якоже и аз плачу. Понеже мой сын, а ваш учитель от нас разлучается, и идет во Иерусалим на смерть. И рече к ней Марфа сестра Лазарева: Госпоже наша пресвятая Богородице Марие, не вери тому, коль краты смущают нас часто, хотяще Его убити: а Он всегда с нами пребывает. Брата нашего Лазаря четверодневна суща из гроба воскреси, якоже от сна возбуждь. Тако ли Сам себе от беззаконных жидов не может оборонити, Бог бо сей есть. Рече же к ней пресвятая Богородица: вем бо яко мощен есть себе оборонити, Бог бо и человек. Но понеже Сам ми о Своей смерти изъявил, сице глаголя: яко имам ят быти, да исполню волю Бога и Отца Своего, и да избавлю весь мир от работы диаволи. Сие же слышавши жены возопиша с великим плачем и рыданием, обще жалеюще святую Его милость о разлучении от них. Тогда Иисус Христос сын Божий призва к Себе Марфу и Марию сестр Лазаревых, и Марию Магдалину, и начат им сице глаголати: о любимии мои друзи, аз иду во Иерусалим, да исполню волю пославшаго мя Отца: а Матерь мою Марию предаю вам. Вы же не отступно по вся дни с нею пребывайте, в послушании велии, и утешайте ю с великим прилежанием, и ни о чем не ослушайтеся ея, и любовь имейте к ней. Госпожа же наша пресвятая Богородица мати Божия в той час воззревши на беззаконнаго Июду искариотскаго, не ведая его прелукаваго умышления и льсти, и глагола к нему: о любимый мой приятелю Июдо, ты бо был еси во Иерусалиме, не слышал ли еси коего зла от беззаконных жидов, и не помышляют ли что о моем любезном сыне; Июда же рече к ней: ничтоже, милостивая Госпоже, не видех и не слышах о твоем сыне зла, понеже бо аз имам други приятны, между жидами во Иерусалиме, и они елико услышат в сонмищи их жидовском что о нашем учители, а о твоем сыне, поведают мне всю истинну, аз же имам возвестити тебе. Сицевыя глаголы слышавши пресвятая Богородица, от беззаконнаго Июды, мало преста от плача: яко не злобивая агница, слыша лестныя словеса потаеннаго змия, ят веру ему. И глагола к нему пресвятая Богородица: о любимый мой приятелю Июдо, аще ты имаши други в сонмищи жидовском, молютися имей любовь к сыну моему, а к своему учителю, понеже бо он грядет во Иерусалим, и елико услыши о нем кое зло, и блюди его от всякаго зла. О любимый мой друже Июдо, не имам бо иному кому поручити сына моего, токмо тебе, да имаши попечение и прилежание о нем. Понеже бо тя он почтил старейшинством, ты же о здравии его буди ему страж. Аз бо тебе его поручаю и хощу тя во всем повелении его добра быти. Слышав же беззаконный Июда словеса пресвятыя Богородицы, и рече ей: добро госпоже, аз хощу о нем попечение имети. Потом же Исус Христос предаде матерь свою женам, сестрам Лазаревым, Марфе и Марии, и Марии Магдалыне. Сам же воззрев умильно на матерь свою, и рече к ней: о преблагословенная мати моя Марие, благодарю тя о великой и неизреченной матерней любви и милости: понеже убо мя рождьши и сосцема своима воздоила мя еси издетска и питала, дондеже возрастох и до сего дне. За сие же воздам тебе благодарение матери своей божеством своим».

«Благодарю тя яко жаление и попечение великое о мне имела еси издетства моего. Сице же ему рекшу к матери своей, и облобыза ю глаголя: поручаю тя, мати моя, Богу и Отцу моему, царю небесному, и помощи Святаго Духа. Аз же волею своею телом своим имам пострадати: но в третий день воскресну, и тебе убо возвеличу паче всех родов небесных и земных. Пречистая же Госпожа Богородица, слышавши сие от сына своего Исуса, и возстенавши вельми от сердца своего; паде пред ним ниц на землю аки мертва, от великия скорби и рыдания. Жены же святыя, предстоящие ту близь ея, подъемше ю от земли, утешаху ю умильными словесы елико можаху, от плача ея. По поручении же милостивом матере своея женам мироносицам Господь Бог и Спас наш Иисус Христос Сын Божий скоро пойде во святый град Иерусалим со Апостолы своими. Уже бо настоящий той день еже есть четверток пред пасхою преклоняшеся. Ведая бо Исус божеством своим, яко уже страсти его пресвятыя час прииде, и яко яту быти ему с четвертка в нощи на пяток. И дабы Апостолов своих не наученных и не исполнивших закона не оставил. И яко приспе время быти тайней вечери, и повеле Иисус Апостолом своим скоро итти с собою, да ни един бы остался от него». (Гл. 7-я, листы 30–40.)

«Господь же Бог и Спас наш Исус Христос Сын божий прииде в дом Иакова Заведеова, на предградие близ потока кедрскаго, со апостолы своими во уготованную горницу. Уже бо вся уготована бысть вечеря, агнец великоденныи печеныи, и вся по обычаю жидовскому изготовано на столе лежаще лентием покрыто. Беззаконныи же Июда не вниде с ними в дом Заведеов, но на пред Христа тече к беззаконным жидом, и поведа им пришествие Исусово. Жидове же беззаконнии вельми радости наполнишася, и хотеша в той час воинов послати на Исуса. Тогда возбрани им Июда, и рече им: весте убо яко он человек хитр зело, коль краты ухаждаше у вас хитростию своею, но еще мало потерпите, дондеже достигнет нощь. Егда же начнет он вечеряти со ученики своими, тогда аз прибегну к вам, и возвещу вам, токмо будете готови. Сице же ему с ними изглаголавшу, и возвратися ко Исусу, и по обычаю поклонися Христу и апостолом всем. Апостоли же его вопрошаху глаголюще: о Июдо, где в толико время был еси. Он же рече к ним: аз бо между вами идох, и на некое орудие остахся, и замедлих тамо. Господь же наш Исус Христос Сын божий повеле апостолом пó чину сести якоже достоит. Беззаконнаго же Июду посади близ себе одесную руку, а святаго Иоанна Богослова посади ошуюю.[5] И нача Христос с ними со апостолы своими, сам третиинадесять, пасху ясти по обычаю жидовскому». (Гл. 8-я, листы 41—43-й.)

«Отъиде (Христос в последнюю ночь перед взятием) за поток кедрскии, да не будет его ради пролития крови. По отшествии же от апостол, нача Исус тужити и скорбети, сице глаголя: прискорбна ми есть душа моя до смерти, о владычнее милосердие, о предатели скорбяше, смерти бо не бряшеся безсмертныи Господь. Слышав же диавол Господа рекша, яко прискорбна ми есть душа моя до смерти; мняше бо окаянныи диавол яко боится Господь смерти, начат подвижнее быти. И тече ко Аду рек: готов буди, Исусови уготовати место твердо, да затворима зде нарицаемаго Христа. Се уготовах нань смерть, и устроих гвоздия, и поострих копие, се же по двою днию представлю ти Его брате мой Аде, много бо ми пакости сотвори на земли и много прогнева мя, и многия сосуды моя истощи. Яже аз завистию невидимо себе сотворях, а он словом исцеляше. А ихже уды разрушах аз, той же словом укрепляйте их, и одр носити повелеваше. Другия же ослепих, затворих единому очи, и веселяхся о нем, егда о стену ударяшеся, и в воду впадаше. Он же пришед не веде откуду, и противная ми сотвори, и словом даде ему прозрети. И другому во чреве матерне ослепих очи, не познати света сего. Он же обрете ú, и брение сотвори по маза ему очи, и повеле ему в купели Силуамстей омытися, он же умывся прозре. Аз же места не обретох камо ити, и поят с собою пять бесов на все служебных, и отъидох от него далече, и обретох юношу добрá и вонь внидох, и живях в нем, и како он разумно уведе, и пришед тамо запрети ми, и повеле ми изыти из него, и не обретох, камо ити, и молихся Ему, да понé на свиниях власть прииму.[6] Еще же паки жена от мене в недуг впаде, дванадесять лет в течении крове ея, и невем откуду прииде тамо, она же коснуся созади края ризы его, и ста источник крове ея, и гневахся нань, но не смеях победитися с ним. И паки отъидох оттуду, и приидох в страны Сирския, в пределы Хананейския, и обретох отроковицу красну, и вшед живях в ней творя ей злое, и вметах ю во огнь, глумяся о ней. Паче же мати ея, ради ея страждаше и не вем откуду прииде и тамо, и абие мати отроковицы текши, поведа о дщери своей глаголющи: помилуя мя Исусе Сыне Божии, яко дщи моя зле беснуется. И абие рече ей: о жено, велия вера твоя, буди тебе яко же хощеши, не Сам же той прииде изгнати мя, из дщери ея (!). Другойцы же Ему на мори в корабли спящу, и внезапу воздвигох ветр, и возмутися море, и сражахуся волны, и вливахуся в корабль, и хотех погрузити корабль, внемже бяше Он со ученики своими; и се уже хотящу кораблю сокрушитися, и абие возбудиша Его ученицы, и востав, запрети ветром и морю, и бысть тишина велия. И паки оттуду идох в Вифанию, и восхитих друга Его Лазаря, и приведох ти, брате мой Аде, и безпечали бых, мня яко уже не может его оттуду исхитити от тебе. И по четырех днех, не вем откуду прииде тамо, и не ведех, спящу ли ти, или úны хранящу, восхити от тебе. И отвеща Ад: аще Той есть иже Лазаря изведе, — молютися не води Его семо, того бо мя токмо глас устраши, и силу мою разруша, и гласа Его не могох стерпети. Того ли ми возвещаеши затворити, аще бо он

Скачать:PDFTXT

яже о Нем дух святыи усты пророк изрече. И подъя ю Исус от земли пречистыма своима рукама, и держаше. Услышавже таковыи плач и рыдание велие пречистыя Богородицы, жéны мироносицы, яже